Kwaliteit, onderzoek

In een samenleving waar cliënten centraal staan is het belangrijk om te weten wat zij van de geboden hulp of dienstverlening verwachten of vinden. Zorgbelang Overijssel biedt ondersteuning aan zorginstellingen als het gaat om raadpleging van cliënten en zorgverzekeraars als het gaat om klanten. Daarnaast ondersteunt Zorgbelang Overijssel bij de uitvoering van de Wkkgz en de Wmcz

De Wmcz is gewijzigd. Het effect van deze wetswijziging is dat de mening, de wensen en behoeften van patiënten en cliënten in de zorg worden omgezet in nieuw beleid en een vernieuwd zorgaanbod.  Zorgbelang Overijssel helpt u daarbij. Zie hier de belangrijkste wijzigingen

Kwaliteitstoetsing en patiëntenraadpleging, welke vormen zijn mogelijk?

  • Digitale raadpleging; zoals enquêtes of een burgerpanel.
  • Groepsraadplegingen; bijvoorbeeld een spiegelgesprek of groepsinterview waarbij de verdieping wordt gezocht.
  • Onverwachts bezoek; een loket of dienst wordt bezocht door burgers, cliënten of patiënten waarmee vooraf is afgestemd waarop zij moeten letten.
  • Wachtkameronderzoek; inventariseren van verwachtingen vooraf en ervaringen achteraf.

Flyer Focusgroep Flyer Klantenpanel Flyer Online clientenraadpleging Flyer Schouw of MG Flyer Spiegelgesprek Flyer Wachtkameronderzoek Flyer Werken aan wensen Flyer Zorgplansystematiek LR

Contactpersoon: Marja de Jong, m.dejong@zorgbelang-overijssel.nl 074 – 2 50 01 55

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Staat de oplossing voor uw vraagstuk hier niet bij? We bieden een aanbod op maat dat past binnen uw organisatie of gemeente.